lördag 16 januari 2010

v.2

Hästarna går bra, Vet inte vad de är med Cleo? Hon är jätte jätte pigg, går knappt att skritta henne, hon bara steppar! Men de är kul att hon är glad och pigg ialf=)
Var och hoppade Hugo igår i ridhuset, hoppade bara en 5,5. Det gick bra, han är lite osäker i början men kommer igång mot slutet men då är han lite trött i kroppen istället så då blir inte sprången så bra. Men han blir starkare och starkare!

Snart drar tävlingarna igång, första tävlingen går av stapeln om 2 veckor, den 30/1, på mörtbol. De blir kul, ska hoppa Gilmo ( Hjelmskyls 5 åring, som jag red förra året) och sen Cleo. Gilmo hoppas 1 m, 1.10. Cleo får bara gå en runda 1m. Hon är inte helt igång, hon har inte hoppat så mycket sen november förra året, har hoppat henne lite nu och hon känns kanon fin.
Ska lägga upp tävlingsplaneringen på bloggen nu också tänkte jag.

Ska även börja träna lite för Daniel Svensson, ska prova först så jag vet att de funkar, att vi går ihop och allt sånt. Tränade för honom när jag red ponny, och då gillade jag han ialf.
Ska träna v.8 första gången=)
Ska även fortsätta träna för annsie men jag tänkte minska de till 1 gång i månaden för det finns tyvär inte tid att åka varannan vecka till ekerö, det tar för mkt
tid=(

Hade bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar