tisdag 13 april 2010

Hur bettet i hästens mun påverkar hästen!

Idag har jag varit med i en undersökning, de är några som gör en undersökning och forskar hur bettet i hästens mun påverkar hästen. De är en undersökning som pågår i 4 dagar. Dom använder sig av 4 st 3 åriga hästar, (det ska vara samma hästar) Men olika ryttare. Så idag var de min tur. Man skulle rida på stora mittvolten och göra 20 st avsakningar. 10 ggr då man drar i tygeln med en konstant tryck ända till hästen stannar. Sen 10 st avsakningar då man tar i tygeln sen lättar man och tar igen tills hästen stannar. Dom sätter en slags dosa under huvudet på hästen, som ska känna av trycket, och den dosan är kopplad till hästens bett och känner då av trycket.
Väldigt intressant, så de ska blir spännande att se vad dom får ut av detta.

Förövrigt så rullar allt på. Nu är jag påväg till Ekerö i stockholm för att träna för Annsie. Det ska bli skoj, har gett förslag till henne att jag vill träna på kombinationer eftersom det krånglade lite sist. Så jag hoppas att vi ska hoppa de idag=)

kommer en ny häst till mig första maj, de bilr kul=)

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar