torsdag 25 mars 2010

avtrillning

Tävlade i Södertälje i helgen, hade med mig Gilmo, en 5åring från Hjelmskyl och sen Hoppsan, Matildas häst. Hoppade 1.10, 1.20 på Gilmo, han sprang på sidan på hinder nummer 1 och 2 sen hoppade han allt galant, så typiskt. Han är en liten luring. Hoppsan hade ett ner i 1.10, jätte lugn och fin.

Men sen till 1.20, när jag skulle ta mitt sista räcke innan jag skulle gå in på banan, blev hon rädd för en annan häst som kom emot oss i fullgalopp när jag landar efter hindret. Hon tvärnitar, kastar upp huvudet och nockat mig så jag tappar balansen. Hon springer i väg jag trillar av, men håller kvar i tygeln, vilket inte var så bra, för jag släpas en bra bit och min nacke fick sig en ordentlig smäll. Jag kände hur onaturligt de kändes så jag låg kvar där till någon kom till mig. Först sa jag bara att jag ville hoppa upp igen, men de fick jag inte, vilket var bra. För när jag kom ut ur ridhuset så bröt jag ihop, jag kände mig hel konstig och kom inte ihåg nånting. Vi lasta åkte hem, så de blev akuten för min del när jag kom hem. Men de var ingen större fara, en liten hjärnskakning och lite så. Men nu börjarjag känna mig normal ialf=)

Hoppsan är jätte rädd och möta andra hästar, och jag känner att jag inte klarar av att hantera de, så hehhe har jag kört till Hjelmskyl nu, så Hanna ska rida den. Blir lite lättare att träna henne där att rida med andra hästar, eftersom jag alltid är själv när jag rider hemma.

I helgen ska Cleo tävla, i stockholm 1.10, 1.20. Hon fick nya skor igår, hoppad henne lite igår också, tränade lite svängar. Skulle ha åkte till strömsholm och tränat för Charlie men den blev inställd.

Hugo ska igång ordentligt nu, de ska bli kul Han känns jätte pigg och fräsch.

Snön är borta från ridbanan, underbart=) Nu går allt så mycket lättare!

Hade bra. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar