söndag 27 februari 2011

Veckan har gått fort som vanligt, i helgen är det ingen tävling. Nästa helg är de tävling igen, i Eskilstuna. Då åker vi med ett helst gäng igen, jag ska tävla 4 st bl.a. Min hingst som ska gå sin första
Tävling, kul:)
I onsdags var vi iväg igen och tränande för Fredrik spetz på eriksberg utanför Katrineholm. Vi åkte med 2 st 5 Åringar, det gick bra men Övningen vi gjorde var en aning svår. Jobbade mycket med att få hästarna i en Balanserad galopp över 3 bommar med avståndet 13,5 m emellan. Vi skulle rida på 4 galoppsprång, vilket är väldigt svårt för en grön 5 åring.
Mina hästar har tagit de lite lugnt i veckan, vi har mest ridit ute i skogen och på vägarna. Idag ska jag åka med Hugo till hjelmskyl och hoppa bana, han som äger kitt katt kommer också så jag ska hoppa henne också eftersom hon ska tävla nästa helg.
Hade bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar