fredag 20 maj 2011

Fredag 20/5.

Dagarna går så fort och bloggandet hinns inte alltid med.
Förra helgen var de 3 års test, vi visade 3 st på fredagen och 2 st på lördagen. Båda dagarna var på Strömsholm.
Alla hästarna skötte sig riktigt bra, inga höjdar poäng men jag tycker inte att man ska stirra sig blind på de. hästarna är ju faktiskt bara bebisar. Deras första äventyr i livet, och dom gjorde allt med förtroende och vilja, helt otroligt tycker jag! Alla hästar gjorde sitt bästa och visade sin bästa sida, kul!
Alla klarade ridprovet, 2 av hästarna fick klass 1 på gångarter och alla hoppade i snitt 7-7!
På söndag är de dags igen 2 hästar kvar bara sen har vi visat alla hästar då är de bara 2 ponnisar kvar.
I helgen ska vi till Taffsnäs i Gnesta.
en 3 åring efter Daytona ( Don Primero) morfar är Rosenkavalier.
den andra är efter Tornesh.
Det blir spännande:)
Cleo och Hugo går bra, de är så himla kul när man börjar få resultat på jobbet man lägger ner, det tar tid men de kommer.
Skrittbandet är de bästa som vi investerat i, vilka resultat de ger! Så häftigt!
Nu är de inte många veckor kvar tills jag åker ner till Skåne och tränar, längtar så himla mycket:)
På söndag ska jag åka och titta på en häst som jag ska ha till försäljning hemma hos mig på Stall Solbacken.
En valack 10 år efter Ravell.
Hoppas allt är bra med er läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar