måndag 9 maj 2011

Kumla.

I går var de tävling igen.
Cleo var felfri och placerad i båda sina starter, 6a i 120 och 9a i 125!
Hon var riktigt fin, nu ska hon få tävlingsuppehåll i ett par veckor. Nästa tävling är på Strömsholm den 2-3 Juni.
Hade även Rockefeller (6 åringen e: Rambo) med mig han hoppas 130, med 3 nedslag. Det var en bra runda i sig, en rätt så svår bana, både tekniskt och rätt så stora hinder. Är nöjd trots 3 nedslag. Hans nästa tävling är den 25 maj på Jump Clup. Då ska jag även tävla Fernando (5årig Hingst e: Feliciano)

Träningen för Annsie förra veckan gick jätte bra, hoppade bana.
Framridningen var super, mycket flytta undan skänkel, vilket jag ska jobba mycket med nu när jag inte ska tävla honom på ett tag.
Det kan bli på bekostnad av hoppningen men eftersom han inte ska tävla på länge nu så passar de perfekt, ska även hoppa mycket studs och lägga mycket energi på travhoppning.

V.26-27 åker jag ner till Skåne för att träna för Annsie, med Hugo, Cleo och Fernando. Förhoppningsvis Kvalar jag till Falsterbo med Cleo och då blir de tävling med henne där nere samma vecka. Kul kul.

Hade bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar