tisdag 31 maj 2011

Idag har jag varit på Ekerö och hopptränat med Cleo. Mycket fokus på markarbete idag! Nyttigt och jobbigt för både mig och hästen.
Idag var hon brunstig vilket resulterar i att hon blir seg som en kossa att rida, hehe! Men hoppa tycker hon är kul och då bjuder hon av sig själv.
Övningen vi gjorde idag kräver lydiga hästar och nogranhet! Vilket jag tycker vi klarade ganska bra ialf, på en skala 1-10 så kanske 7.
Cleo vet exakt hur hon ska göra för att komma undan! Men det kan bara bli bättre:)
Snart ska vi ju ner till Skåne och träna, och då blir de ögon på en varje dag! Vilket behövs! Längtar massor!

På onsdag nästa vecka är tävling, då åker vi med hjelmskyl bussen till jump club, Rockefeller, Fernando, gilmo och Cleo:)
Sista kvalet för mig inför Falsterbo. Jag ligger på plats 37 nu och det är 60 st som kvalar ner dit, så det är bara att hålla tummarna:)
Nästa tävling sen blir i Mariefred 18-19 juni så ska jag tävla Hugo, Ramido, Fernando och rockefeller på lördagen och sen ska Fernando och rockefeller tävla på söndagen också! Det blir kul med helhelg:)

Hade fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar