söndag 18 september 2011

Karlstad

Nu är vi påväg hem.
Cleo har verkligen levererat i helgen, i fredags hade hon en klumpig ryttare på ryggen! Vi var felfria och hade 2 hinder kvar i omhoppningen, då kommer de en blomkruka i vägen och jag försöker styra till höger om den men Cleo går till vänster om den och jag hinner inte riktigt med, och trillar av. Så kan de gå! Cleo skötte sig ialf utmärkt!

I går debuterade jag 135, hon var felfri:) såå fin!
Bedömningen var så att alla felfria rider en omhoppningen när alla ridit grundomgången färdigt, bedömningen heter A1a!
Då höjer dom även hindrena 10 cm, alltså till 145. Jag tycker inte att hon är redo för de och valde då att avstå. Plus att jag tyckte synd om henne om jag skulle ta ut henne igen och rida en runda till efter 2h. Beslutet kändes helt rätt.

Idag gick hon en 130 med ett nedslag. Hon hade träningsvärk men gjorde en bra runda ändå!

Fernando har gått sådär fredag, lördag men idag gjorde han en kalas runda och var felfri! Duktig häst:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar