fredag 23 september 2011

Vet. check pågång!

Nu kan ni kommentera i bloggen:)

Veckan har varit lugn, har gymnastiserat Hugo lite över en serie, han har gått mycket på bandet också denna vecka.
Cleo har tagit de väldigt lugnt, gått på bandet och sedan har jag ridit ut:)

Har haft mycket träningar i veckan, både onsdag, torsdag och fredag kväll.

Lakritz ska jag prioritera lite i helgen, ska fortsätta att hänga på honom lite, det är mycket jobb med förtroendet på honom, men de går åt rätt håll:)

I veckan som kommer ska jag åka till veterinären och kolla Cleo, hon har gått hårt nu så en veterinär check på henne nu kommer sitta fint, hoppas på att hon är fin i alla ben. Har ju faktiskt aldrig behandlat en häst hittills. Om jag får skriva vad jag tror är de för att jag är väldigt nogran med att ta ut en kiropraktor då och då, linda benen när dom gått hårt, framförallt efter ett hoppass!
Linimentar, framförallt bakknäna som är nästan alla hästar svaga punkt!
Tycker att de känns bra att kolla upp hästarna när året börjar lida mot sitt slut, ifall de är något som ligger och lurar..

För er som inte vet, så är jag gravid. Och kommer att trappa ner med ridningen lite nu, ska inte tävla något mer i år. Ska rida så länge de känns bra, förhoppningsvis november ut.
Sedan ska Hugo ner till Annsie i Skåne, Cleo ska jag ha kvar hemma, kompisar till mig ska hjälpa mig att hålla igång henne. Lakritz är målet att jag ska ha suttit på innan oktober slut, och tycker då att han känns rätt så ok i fas med vad en treåring bör ha gjort, Löshoppa honom ska jag göra och även börja tömköra och longera.

I morgon ska jag tillbringa min dag på Silinge, ska vara domare på Flensbygdens Ryttarförenings KM.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar