torsdag 27 oktober 2011

Tok inspirerande!!

Var iväg till Strömsholm i tisdags och träffade bästa Annsie, Vi åt en god lunch och sen tittade jag när hon tränande två hästar för Jens Fredricsson.
Jag blir alldeles för inspirerad bara!
Allting låter så enkelt och man blir påmind om logiska saker men som man själv glömmer bort när man sitter och trimmar själv!..
När jag kom hem var ju tvungen att hoppa upp på mina hästar och trimma. Det är såå roligt att rida!! Man behöver verkligen komma iväg ibland och bara titta på någon annan eller bara lyssna på en duktig ryttare/tränare!

Än så länge går de rätt bra att trimma hästarna med min lilla mage:) Så jag ska passa på att rida hästarna hårt nu medans de går ok.
Ska ju få lite hjälp av två kompisar sen när jag inte kan rida mer.
Bara med en häst eftersom Hugo ska till Skåne och Annsie, så är de bara Cleo som blir kvar hemma, och Lakritz förstås men han rider jag ju inte på än.

Hugo fick nya skor idag och den 14 nov kommer min kiropraktor och kollar igenom hästarna. Efter att han har kollat på hästarna så ska Hugo få sin vila, han ska vila i ca 4 veckor. Dom två första veckorna ska han gå bandet ca varannan dag i 20 min på program 0, alltså bara på plan mark. Sen en vecka vila helt. Och sedan sista veckan ska han gå på bandet varannan dag på program 1. Program 1 = 10 minuter på plant, 10 min lite upphöjt och 10 minuter på plant igen.

På söndag ska vi löshoppa Lakritz, spännande! Får se om jag kommer ihåg att ta lite bilder så får ni se:)

Hade så bra så hörs vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar