fredag 1 juli 2011

Falsterbo!

I torsdags hopptränande jag alla hästar, alla förutom Cleo. Vi hoppade bana,
Fernando gick helt super! Känner redan nu hur mycket hjälpen jag fått av Annsie har visat framsteg! Mycket är för att jag har fått igenom så mycket på marken, alltså just i markarbetet. Han är beroende av två saker, att han är framme för skänkeln och att man rider honom i samma rytm hela tiden och i balans.
Hugo gick också bra, han har gått stenhårt hela veckan och ändå kändes han inte trött i torsdags. Kul att han börjar bli så stark och att konditionen har ökat:)
Ramido gick mycket bättre än i tisdags, i tisdags rusade han väldigt mycket och jag kom aldrig riktigt till ridning, men nu sist så gick de riktigt bra.
Hugo red jag ut i går på galoppbanan, så himla kul, de tyckte både han och jag.
Fernando longerade jag ute, för han vågar jag inte riktigt rida ut på nu när han är så hingstig.
Ramido trimmade jag på utebanan.
Cleo fick gå ut en sväng först sen joggade jag henne lite efter de.
I helgen ska Hugo och Fernando bara gå i hage så att jag sedan kan rida på sen i veckan.
Ramido får gå i hagen idag och trimmas lite i morgon.
Och min fina Cleo hon ska ju tävla, vi är på väg till Falsterbo nu, och det ska bli jätte kul:) Cleo sprang in i transporten så jag hoppas att hon är lika taggad som jag:)
Vi hörs i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar