onsdag 2 september 2009

Tisdag och Onsdag

Träning för annsie i tisdags, med Cleo. Gick riktigt bra, jag är super nöjd. Övningen som vi gjorde passade oss perfekt. Cleo är väldigt svag, och behöver bygga mycket muskler innan hon är stark nog. Man märker de när man jobbar med övergångar, hon släpper ryggen och kör gärna upp huvudet och de gör hon för att slippa sätta under bakbenen. Vi jobbade mycket med de under framridningen. Vi hoppade mycket basic, började med att travhoppa, även de är jätte jobbigt för en häst, eftersom dom måste ta i extra mycket med baknenen. Väldigt nyttig, och man märker verkligen resultat när man har travhoppat under en tid.

Avslutade med att hoppa en räcke - bom serie och en S-båge med sax-oxer-räcke.
Cleo hoppade helt fantastisk..

I går blev det en lång skrittur i skogen..

Red hugo i går, han var jätte pigg, galopperade i går också. De gick jätte bra.
Han snubblar lite och de beskymrar mig, han skadade sig lite i ett bakben i våras och efter de började han att snubbla, veterinären hade sagt att de sträckte lite i tåsträckan och därför snubblar han i bland. Jag ska åka till kiropraktorn på Torsdag, men om han inte hittar något så bokar jag en tid hos veterinären.
sen ska han få skor på sig på fredag också..

Cento och Chino trimmades lite lätt i går. Gick bra..
Sen åkte Hanna och jag till Mörtbol men IQue och Gilmo. De var behövligt, dom var lite spända.. Men de gick bra.

I dag ska vi rida ut hästarna på Hjelmskyl..

Hade bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar