onsdag 23 september 2009

tisdag, onsdag

Hoppade allt hästar på Hjelmskyl igår, gick kanon bra=) Hoppade en serie, med 2 studs in-1 galoppsprång räcke, ett galoppsprång oxer. Med bommar emellan, för att få dom mer uppmärksamma.
Hoppade Marco (3 åringen) för första gången idag uppsuttet, vi gjorde som en löshoppningsring, hade då ett räcke sen 2 galoppsprång till en oxer, är en bra grej när man ska hoppa in unghästar då behöver man inte styra och driva samtidigt, utan då kan man bara koncentrera sig på att driva eftersom man har hjälp av löshoppningsringen. Han skötte sig bra=)

Idag fick alla gå ut i skogen.

Trimmade cleo igår, jobbade lite med förvänd galopp, måste gå vidare lite nu, nu när hon börjar få upp kondition och styrka igen. Tar det väldigt försiktigt, eftersom hon har haft en skada. Så jag hoppas verkligen att hon håller, det vore så kul. Hon ska kollas i november.
Idag fick hon också gå en tur i skogen.

Hugo longerade jag idag, han är ju lite snubblig, ser så himla läskigt ut när han snubblar till eftersom han gör det med bakkotan framåt=/ Har varit hos kiropraktorn, och han säger bara att jag ska rida på, och sen sko ha lite speciellt. Men han får jag väl också kolla upp i november om det inte blir bra tills dess.
Jag har tänkt om lite med han också, jag kommer nog strunta i rådgivande. Han är så himla svag och behöver verkligen tid till att blir stark, jag vill inte skynda på han bara för att visa han. Det är en häst som jag ska ha i framtiden, så känner ingen stress.

I morgon ska hästarna på Hjelmskyl hoppa lite igen, lite studs och så.
Cleo ska jag trimma och Hugo med=)

Hade träning i tisdags också, fick till en riktigt bra övning, Hade lite studs, en 5,5, och en styrövning, där man var tvungen att landa i rätt galopp och verkligen ha dom runt innerskänkel. Jobbade även lite med förvänd galopp.

Hade bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar